fbpx

Як підприємиці з Донецька створюють товари, що популяризують схід України

У 2015 році донеччанки Тетяна Кабакова та Наталя Михальченко заснували медійний проєкт “UA-Travels”, який розповідає про подорожі Україною та магніти українського сходу. Після початку повномасштабного вторгнення авторки розширили свою діяльність та розпочали виробництво сувенірних товарів, які популяризують Донеччину та Луганщину, нагадуючи мешканцям звідти про їхній дім. Тетяна та Наталя – амбасадорки “Спільноти Відновлення” та лауреати відзнаки “Незламні зі сходу”.

«Спільнота Відновлення» — засноване «Східним Варіантом» ком’юніті незламних жителів сходу, які заново поставили на рейки свою діяльність у сфері бізнесу чи в громадському секторі. Люди, якими ми захоплюємось та про яких хочемо розповісти якнайбільшій кількості людей. Бо ці історії варті вашої уваги та підтримки. Підтримайте створення таких історій — долучайтесь до «Спільноти Відновлення» та підтримайте Східний Варіант донейтом.

***

“Наша ніша – це все ж таки український схід”

Наталя – історикиня та релігієзнавиця, Тетяна – дизайнерка та ілюстраторка. Вони познайомилися ще до початку війни у 2014 році. Їх об’єднала спільна любов до України та подорожей, що привело до створення власного комʼюніті з назвою “UA-Travels” на популярному у ті часи майданчику блогів LiveJournal.

UA-Travels

Після того, як частини Донецької та Луганської областей були окуповані, Наталя та Тетяна припинили працювали на LiveJournal, який був і є російським ресурсом. Замість цього вони створили вже власний  “UA-Travels”, де продовжували писати про мандри Україною.

“Ми перенесли туди наші матеріали, які ми багато років публікували. І продовжили працювати вже на цьому сайті. Це була спільна діяльність мене, як авторки та адміністраторки, і Тетяни, як дизайнерки та ілюстраторки. Так ми й працювали до повномасштабного вторгнення”, – розповідає Наталя Михальченко.

З часом авторки зрозуміли, що їхня ніша – це український схід, який вони знають найкраще.  За допомогою влучних слів та виточених візуалів вони розповідали про міста Донеччини та Луганщини, складали туристичні маршрути, радили місця, які обов’язково треба відвідати. Наприклад, соляні шахти Соледару, завод ігристих вин Бахмута, район бельгійської спадщини Лисичанська. Кожна стаття наново відкривала український схід з його незабутніми архітектурними здобутками та краєвидами. Для цього на сайті “UA-Travels” з’явилася спеціальна рубрика “Наш схід”.

UA-Travels
Проєкт “UA-Travels”

Паралельно Наталя заснувала блог, у якому просувала ресурс і заохочувала доєднатися більше людей. Поступово проєкт ставав більш популярним та  затребуваним. Та в один момент усе змінилося.

“Перша партія футболок спонсорована українцями та українками”

Повномасштабне вторгнення Наталя зустріла на Дніпропетровщині, а Тетяна – на Київщині. Як і більшість українців, у той момент вони не знали, що робити і як діяти. Одне було зрозуміло – російська армія готова нищити українські міста та вбивати українських людей. І особливо у східних областях.

Постало питання: чим займатися далі? Проєкт про подорожі та мандрівки на початку повномасштабної війни не підходив тодішнім реаліям. Більшість українців та українок постали перед труднощами та горем. Тож було не до подорожей.

Наталя помітила, що аудиторію не припиняв цікавити український схід. Навпаки – ще більше людей питали про нього. Дехто хотів дізнатися, що там відбувається, а дехто вже евакуювався і хотів знати усе про рідні місця.

Люди втрачали дома. Виїжджали з рідних міст та селищ, не знаючи,  чи повернуться коли-небудь додому.

UA-Travels

Люди сумували за домом. Саме це наштовхнуло Тетяну та Наталю на ідею створити щось, що буде нагадувати усім про їхній рідний край.

“Ми створили мерч. Перша футболка була з Донеччиною. Таня намалювала її разом із сестрою ще у 2015 році й дарувала мені, друзям, собі зробила. І це була одна з футболок, яку я кинула у валізу, коли їхала з Дніпра. Я розуміла, що у мене можуть просто закінчитися речі, але я хотіла мати щось, що нагадує мені про схід. Тож я зв’язалася з Тетяною, знайшла виробників у Львові, й все почалося”, – розповідає Наталя Михальченко.

Перша партія футболок з макетом про Донеччину, розповідає героїня, були проспонсоровані українцями та українками з різних куточків світу. Продаж запустили через крамницю на сайті “UA-Travels”. З часом асортимент товарів більшав. Тут з’являлися авторські листівки, наліпки, магнітні закладки, постери, значки, календарі, фотошпалери. Кожен з них ніс у собі частинку сходу або інших українських міст.

UA-Travels Наталя Михальченко
Одна з футболок “UA-Travels”. Фото: інстаграм-сторінка “UA-Travels”

Є категорія благодійних товарів, вилучені кошти з яких йдуть на допомогу українській армії.  Зараз серед них вже понад 15 різних лотів, за які покупець або покупчиня можуть запропонувати добровільну суму від 30 до 200 гривень. Вилучені кошти Наталя та Тетяна спрямовують на перевірені збори знайомих та друзів, а наприкінці кожного місяця звітують. Станом на 1 вересня цього року за допомогою благодійних товарів “UA-Travels” майже 27 тисяч гривень було перераховано на потреби ЗСУ.

“У нас є кілька принтів на футболках, значках, закладках. А є можливість придбати на телефон заставку саме з цими принтами. Вони класно виглядають, їх можна поставити на будь-якому електронному девайсі. Це доцільно для тих людей, у яких немає можливості зберігати багато речей, або вони за кордоном, але хочуть придбати щось пам’ятне і долучитися до благодійності”, – пояснює Наталя.

UA-Travels
Фото: інстаграм-сторінка “UA-Travels”

Однією з особливостей “UA-Travels” є, поза сумнівом, електронні путівники. Усього в декілька кліків можна отримати на свій девайс книжечку, де вже вказано усе найцікавіше. Наприклад, путівник “6 безлюдних місць у Львові” та “Прогулянка “страшним” Львовом” познайомлять охочих з містом Лева, а “Надра Донеччини” та “Гід на схід” розкажуть найцікавіші факти про Донецьку область. З останнього путівника, до речі, Наталя та Тетяна готують видати повноцінну книгу.

“Є електронна маленька версія “Гід на схід”. Вона є може четвертиною усієї книги, яка буде видана. Ми будемо робити акцент на подарунковому виданні з хорошими поліграфією та ілюстраціями. Хочемо, щоб це було і пізнавальним, і класним подарунком для закордонних друзів, партнерів і так далі. Поки що готовий текст, переклад та частина ілюстрацій. Сподіваємося видати до кінця року у Львові”, –  каже Наталя.

“Поки ми не мобілізовані, ми працюємо і робимо те, що вміємо”

Проєкт “UA-Travels” працює і далі. Авторки переосмислюють подорожі та мандрівки через призму повномасштабного вторгнення. Тепер тут публікують маршрути Львова чи Дніпра, пояснюють втрати культурної спадщини України під час повномасштабного вторгнення. Нещодавно Тетяна виграла грант, кошти з якого підуть на покращення технічного забезпечення сайту. Це сприятиме підтримці проєкту та його подальшій роботі.

UA-Travels
Фото: інстаграм-сторінка “UA-Travels”

На питання “Чому вам важливо працювати над цим під час повномасштабної війни?” Наталя відповідає:

“А чому важливо говорити про речі, які ти любиш за будь-яких обставин? Чому важливо протидіяти пропаганді ворога? Чому важливо допомагати Збройним силам України? Тому що важливо жити. Це наша задача – фізично вижити, зберегтися як суспільство, зберегтися як держава. Які в нас ще варіанти? Поки ми не мобілізовані, ми працюємо і робимо те, що вміємо”. 

Де подивитися?

Ознайомитися з медійним проєктом “UA-Travels” можна за посиланням тут.

Побачити благодійні товари  та зробити свій внесок у забезпечення української армії можна за посиланням тут.

Ще більше інформації  про український схід можна дізнатися з блогу Наталі.

Залишити відповідь